Tag Archives: RT

Yes, Moscow Boosts Western Anti-Imperialist Voices. So What? by Caitlin Johnstone

Few Western voices critical of US foreign policy receive any kind of support from Russia. SLL does not. However, screaming “Russia” at anyone who does means you can scream down their criticisms. From Caitlin Johnstone at medium.com:

In an extremely weird article titled “Russia is backing a viral video company aimed at American millennials”, CNN reports that Facebook has suspended popular dissident media outlet In The Now and its allied pages for failing to publicly “disclose” its financial ties to a subsidiary of RT. According to CNN, such disclosures are not and have never been an actual part of Facebook’s official policy, but Facebook has made the exceptional precondition of public disclosure of financial ties in order for In The Now to return to its platform.

I say the article is extremely weird for a number of reasons. Firstly, according to In The Now CEO Anissa Naouai, CNN knew that Facebook was going to be suspending the pages of her company Maffick Media before she did, suggesting a creepy degree of coordination between the two massive outlets to silence an alternative media platform. Secondly, the article reports that CNN found out about Maffick’s financial ties thanks to a tip-off from the German Marshall Fund, a narrative control firm which receives funding from the US government. In The Now’s Rania Khalek has described this tactic as “a case where the US government has found a legal loophole to suppress speech, in this case speech that is critical of destructive US government policies around the world.”

Continue reading→

 

Don’t Laugh — It’s Giving Putin What He Wants, by Caitlin Johnstone

Now those perfidious Russians are using the ultimate weapon against the US: they’re laughing at us! From Caitlin Johnstone at medium.com:

The BBC has published an article titled “How Putin’s Russia turned humour into a weapon” about the Kremlin’s latest addition to its horrifying deadly hybrid warfare arsenal: comedy.

The article is authored by Olga Robinson, whom the BBC, unhindered by any trace of self-awareness, has titled “Senior Journalist (Disinformation)”. Robinson demonstrates the qualifications and acumen which earned her that title by warning the BBC’s audience that the Kremlin has been using humor to dismiss and ridicule accusations that have been leveled against it by western governments, a “form of trolling” that she reports is designed to “deliberately lower the level of discussion”.

Continue reading

US: NATO Think Tank Continues Pre-Election Interference, by Rick Rozoff

The Atlantic Council is a NATO flack a prominent proponent of US unipolarity. Undoubtedly all their flags are at half-mast for John McCain. From Rick Rozoff at ronpaulinstitute.org:

undefined

On August 24 what is in effect the social media warfare division of the Atlantic Council published an article  accusing the Russian television and print news outlet RT of running a one-sided attack against the Democratic Party and several leaders thereof ahead of this November’s politically pivotal Senate and House of Representatives elections. (Thirty-five Senate seats and all 435 House seats are being contested.)

The Atlantic Council, until recently kept comparatively in the shadows for obvious reasons, is a think tank that has more than any other organization effected the transition of the North Atlantic Treaty Organization from a seeming Cold War relic with the break-up of the Warsaw Pact and the dissolution of the Soviet Union in 1991 to the world’s only and history’s first international military network with 70 members and partners on six continents currently. All thirteen new full member states are in Eastern and Central Europe; four of them border Russia.

Continue reading

Neocon Think Tanks Not Russian Media Are the Enemy Within, by John Wight

RT and Sputnik are being harassed not because of anything they do wrong in their journalism, but what they often do right: expose the US government’s lies. From John Wight at ronpaulinstitute.org:

The latest salvo in the ongoing attempt to de-legitimize and demonize Russia-based media has arrived with a directive from the US Justice Department that Sputnik News in the US must register as a foreign agent.

In this regard Sputnik now joins RT America (previously directed to register as a foreign agent) in being stigmatized as peddling propaganda instead of news and news analysis, its journalists and contributors smeared by association, in the context of a wider neo-McCarthyite offensive unleashed with the aim of pushing back against opposition to neoconservative nostrums and influence on Western foreign policy, along with its neoliberal economic counterpart.

What needs to be stressed is that this offensive is being waged not so much against Russian media as against Western dissident voices who dare appear on Russian media. It is an attack on the free speech of US citizens — and also on UK and European citizens given that the same offensive is underway in those parts of the world — on their right to ply their trade as journalists, writers, broadcasters and political analysts.

The reasoning behind this censorious campaign is not, as claimed, because those dissident voices are engaged in peddling falsehoods, lies and propaganda; instead it is because they deign to expose the actual causes of the seemingly unending wars and economic, social, political and refugee crises that are the norm in our time.

The most penetrating truths are often the most simply expressed, a truism given credence by the life and words of US labor leader and anti-war activist, Eugene Debs at the turn of the last century. “War does not come by chance,” the great man said in the context of his unstinting opposition to the First World War. “War is not the result of accident. There is a definite cause for war, especially a modern war.”

In our time the “definite cause for war” is Washington’s determination to maintain the ability of Western global corporations to rampage across the globe unimpeded, Wall Street to suck up the world’s surplus capital, and the continuing supremacy of the US dollar, backed up by a gargantuan military which stands as a monument not to democracy but imperialism.

To continue reading: Neocon Think Tanks Not Russian Media Are the Enemy Within

What Makes Google’s Eric Schmidt So Afraid? And What Should He Be Afraid of? by Jan Oberg

Eric Schmidt is one of those “Friendly Faces of Fascism“: tech billionaires cozying up with the government. From Jan Oberg at strategic-culture.org:

OK, it’s from Russia Today so you should of course not trust it but somehow this video and text and the man in it seems quite factual, not fake and obviously not omitted.

It documents that Eric Emerson Schmidt, the Executive Chairman of Alphabet – an American multinational conglomerate that owns a lot and among them Google – is working on “de-ranking” alleged propaganda outlets such as Russia Today, RT – the world’s third largest television network – and Sputnik.

Who is Eric Schmidt?

On the Wikipedia link you can read more about Mr. Schmidt, one of the richest person on earth, an advocate of net neutrality, a corporate manager and owner of a lot, a collector of modern art, etc. And you can read about his heavy involvement with Hillary Clinton’s recent campaign and the Obama administration and about Schmidt’s involvement with Pentagon, too.

Eric Emerson Schmidt’s name is associated with the world’s largest and most systematic data collecting search engine, Google, that millions upon millions use. School children, teachers, parents, media people, politicians and you and I all daily “google” what we need to know.

While we do that, Google tracks everything about us and if you are searching for a thing to buy, say a camera, be sure that camera ads will shortly after turn up on your screen. And they know everything we are interested in through our “googling” including political interests and hobbies.

Playing God

This very powerful corporate leader with a open political orientation has decided – as will be seen 58 seconds into the video – that the Internet and his hugely dominating search engine a) shall cave in to political pressure, b) de-rank at least these two Russian media organizations because c) he knows they are “propaganda outlets” (it isn’t discussed at all or compared with US or other countries’ media) and d) in the name of political correctness it is OK to limit the freedom of opinion-formation.

To continue reading: What Makes Google’s Eric Schmidt So Afraid? And What Should He Be Afraid of?

Who’s A ‘Foreign Agent’? by Justin Raimondo

Disagree with the official US government pro-intervention policy and the government will at least make your life more difficult, if it doesn’t silence you outright. From Justin Raimondo at antiwar.com:

In Washington, who isn’t?

You know life’s become a joke when the US Department of Justice starts requiring foreign media to register as foreign agents. Will the BBC be forced to issue a disclaimer with every broadcast and web posting: “Proceed with caution – British propaganda ahead”? Don’t bet the ranch on it.

Such distinctions are reserved for the current bogeyman of the moment, i.e. typically some marginal outlet with a small-to-minuscule audience, in this case RT, formerly Russia Today, and its companion web site Sputnik. Banned from advertising on Twitter, and the subject of an official investigation by both houses of Congress and a special counsel, these two relatively minor state-sponsored outlets are nonetheless credited with nearly single-handedly putting Donald Trump in the White House.

It didn’t take much to create the kind of atmosphere in which a direct assault on the First Amendment goes largely unnoticed and even implicitly supported. A mysterious Russian “troll farm” amplifying the perfidious “divisiveness” of RT/Sputnik “disinformation,” a few hundred thousand bucks in Facebook ads (mostly placed after the election), and the “expert” testimony of professional hysterics who traffic in the mythology of the new cold war. Such are the ingredients that go into the making of a new industry, or rather a revived one: Kremlinology.

Compared to the “experts” of yesteryear, today’s Kremlinologists are a crankish lot. Bereft of any real knowledge of either Russian politics or the language, their elaborate conspiracy theories are unanchored by observable facts. Instead, we are treated to a series of mysterious “links,” and seemingly ambiguous meetings, which add up to a monumental nothing. Twitter accounts that may or may not be real human beings retweet “fake news” generated and centrally directed by Vladimir Putin, and this – so they tell us – was a meaningful and even a decisive factor in the 2016 presidential election. Yes, this nonsense is now the conventional wisdom in Washington, D.C., where the foreign lobbies that matter, the ones with real power, rule the roost.

To continue reading: Who’s A ‘Foreign Agent’?

RT May Soon Be Dropped by US Providers, Courtesy of McCain & Graham, by Russia Insider

RT, although its viewership is small compared to major network and cable programs, must be hitting some nerves. From Russia Insider at lewrockwell.com:

Buried deep inside the just-passed defense budget is a small amendment, which could lead to a ban on broadcasting RT in America. The architects of the provision, Senators Graham and McCain, may recall that in their youth such practices formed what was known as the ‘Iron Curtain’.

The National Defense Authorization Act (NDAA) for the fiscal year 2018, which was passed by the US Senate earlier this week, is stuffed with provisions that have little to do with US national defense. This is a tactic that US lawmakers have traditionally used to ‘piggy-back’ legislation which would have little hope of adoption as a stand-alone bill.

Deep down the list of amendments is No 1096, which aims to “prohibit multichannel video programming distributors from being required to carry certain video content that is owned or controlled by the Government of the Russian Federation”.

Proposed by Senator Lindsey Graham (R-South Carolina) and co-sponsored by Sen. Sheldon Whitehouse (D-Rhode Island), the amendment was submitted by John McCain (R-Arizona), a fellow foreign policy hawk. The provision says a distributor working in a US jurisdiction “may not be directly or indirectly required” to carry video content that is “is owned, controlled, or financed (in whole or in part) by the Government of the Russian Federation.”

In plain English then, any contract RT currently has or will have with American cable and satellite networks to carry its programming will no longer be protected by US federal law after this amendment is signed into law by President Donald Trump. The channel’s current arrangements with carriers made it illegal for them to arbitrarily drop RT’s programming (unless the content shown was obscene) but now they will apparently be able to discriminate against it should they so wish.

To continue reading: RT May Soon Be Dropped by US Providers, Courtesy of McCain & Graham

All the ways RT ‘influenced’ American politics ‒ it’s not what the ODNI thinks, from RT

Since RT stands accused by the US intelligence agencies of influencing the election in favor of Donald Trump, it only seems fair to see what RT has to say about it. From RT:

The US intelligence community has released the unclassified findings of its investigation into what it says was Russian meddling in the 2016 presidential election, and RT apparently takes a significant chunk of the blame. Or does it?

We’ve gone through the 25-page report by the Office of the Director of National Intelligence (ODNI), nearly half of which discusses RT’s effects on the 2016 presidential election “by serving as a platform for Kremlin messaging to Russian and international audiences.”

RT began “openly supporting President-elect Trump’s candidacy” during the primaries, according to the ODNI. Meanwhile, RT’s coverage sought to “denigrate” Democratic presidential nominee Hillary Clinton and “harm her electability and potential presidency.”

There’s a lot of rehashing of old allegations, but the document doesn’t seem to include much in the way of specifics about our coverage.

Embarrassing as it sounds, top US spies apparently are also not aware of the Russian date format. The report cites a July 4 interview with RT Editor-in-Chief Margarita Simonyan published in Kommersant, though the interview was actually published on April 7, 2012. Apparently, the authors were not aware that in Russia, dates are usually listed in DD.MM.YYYY format rather than MM.DD.YYYY. Did they skip their Russian classes?

So we decided to do their jobs for them.

Lots of accusations, no hard proof

“Putin and the Russian Government developed a clear preference for President-elect Trump,” the report said.

Like this:

To continue reading: All the ways RT ‘influenced’ American politics ‒ it’s not what the ODNI thinks